Sunday 30 October 2011

40+5 ja lisää limatulppaa

Ihan aluksi haluan kiittää niistä sähköposteista, joita olette laittaneet mulle <3. Ihana kuulla uusista lukijoista, jotka eivät ole merkkejä blogiin aiemmin jättäneet. Se lämmittää oikeasti mieltä. Rohkeasti siis vain kommenttia tännekin välillä :). Laitan salasanaa joka ikiselle tulemaan, kunhan Jaska syntyy ja luon uuden blogin. Kaipaisin uuteen blogiin nimiehdotuksia, joten laittakaahan niitä tuonne kommenttiraitaan, -kiitos!



Tänäaamusti tuli taas lisää limatulppaa. Torstaiaamunahan tuli oikeen reilusti...eipä ku perjantaina tietenkin, kun torstaina yritettiin sitä sweeppausta, joka ei sitten onnistunutkaan. Mutta että vielä LISÄÄ??
No joo... tiedänhän mä jo, että mun tapauksessa se ei tarkoita synnytyksen alkamista 24h sisällä, vaan lähinnä se on ilmoitus siitä, että mua ronkittiin torstaina. Tai sitten siitä, että viikon päästä synnytetään.

No se nyt on tiedossa muutenkin...
Tasan viikon päästä makaan sairaalassa käynnistyksessä. 6.11 klo 10 olisi aika osastolle käynnistykseen. Jännittää jos sinne asti tosiaan joudutaan. Yksi palstaystävä makaa tällä hetkellä kolmatta päivää käynnistyksessä... KOLME PÄIVÄÄ. Meidän äiti tulee siitä kolmen päivän päästä Englantiin?? En mä ehdi missään sairaalassa makaamaan keskiviikkoon asti herranenaika... :S. Meidän äiti ei puhu edes englantia, miten se täällä pärjää ilman, että minä olen täällä sen kanssa? Tai no...äiti ei kyllä sanattomaksi jää, mutta tuleeko ymmärretyksi, se on eriasia :D
No tuosta ei auta stressata alkukäteen. Tapahtuu niinkuin on tarkoitus.
Kumpa tapahtuisi luonnollisesti, eikä käynnistyksen avulla. No niin, onhan mulla taas 4 päivän päästä se sweeppaus (tai kalvojen pyörittely ilmeisesti suomeksi). Josko se saisi poikaan vauhtia.

Jaska, sua odotetaan jo monessa eri maassa. Koitahan jo saapua, eläkä panttaa siellä!!!

Olen parina  yönä nyt saanut nukuttua hyvät yöunet ja eilen -kiitos jalkapallon- sain hyvät parin tunnin päikkäritkin sen lisäksi. Tänään mennään anoppilaan sunnuntai aterialle :P pitkästä aikaa...namnam! Pitää anopille sanoa, että lisäilee vähän chiliä kastikkeeseen, josko toi tulinen ruoka auttaisi :D
Kokeilin eilen tulista kiinalaista :P. Oli muuten hyvää! Mutta eipä tuo meikäläisen tapauksessa ainakaan auta ;)
Kaikki ässät on siis kokeiltu....paitsi se sauna jostain kumman syystä. Mutta kai kuuma kylpy toimii samalla tapaa?? Sitä on harrastettu kyllä riittämiin.
Jaskaapa ei vaan harhautakkaan mikään ulos kotikolostaan. Kukapa tänne kylmään Englantiin haluaisi tullakkaan, kun tuolla sisällä on mukavan lämmintä. Kyllä minäkin mielummin pysyisin mahassa.


En ole mielestäni turhasta kitissyt tähän mennessä, toki maininnut jos joku kysyy millainen vointi on, että SATTUU joka paikkaan. Mutta kitissyt en ole, enkä ole esittänyt avutonta vaan teen kotitöistä osani ja olen tehnyt enemmänkin, kunnes tehtiin nuo 'työvuorolistat' jotta jokainen tekisi vuorollaan asioita, eikä kaikki tietyt asiat kasaantuisi aina yhdelle ihmiselle. Mutta tämä viimeinen viikko tässä...se tuntuu jotenkin niin turhauttavalta ja tuskaiselta :(. Nyt sanon ihan suoraan että TUSKAA! Mä haluan olla kiitollinen tästä ajasta, joka mulle on vihdoin suotu, mutta tämä viimeinen viikko on silti tuskaisa kaikkine kipuineen. Olen kestänyt näitä kipuja jo monta viikkoa odottaen ja eläen siinä uskossa, että ne joko lähtevät pian pois tai Jaska syntyy ajallaan. Mutta olenkin saanut todeta, että kivut lisääntyvät ja jatkuvat ainakin siihen syntymään asti.

Tuo avun pyytäminen ei ehkä koskaan ole ollut mun vahvimpia puoliani, mutta tässä raskauden loppuvaiheilla olen senkin oppinut pikkuhiljaa tekemään. En vieläkään kovin hyvin, -yritän mielummin ensin itse vain todetakseni, etten pysty enää sitä tekemään. Sitten pyydän apua.
Mutta avuttomaksi en suostu!
Olo on tarpeeksi avuton jo muutenkin, kun miehen pitää auttaa minut ylös milloin mistäkin ja huudan kivusta kylkeä kääntäessäni öisin :(
Tuo osittainen avuttomuus turhauttaa eniten. Se, etten kykene yksinkertaisiin asioihin enää itse.

Toivotaan, etten ole kirjoittamassa blogia alkuviikosti.
Itse veikkasin aivan ensimmäisenä tuota 1.11.11 päivämäärää, kunnes muutin sitä tänne blogiin aikaisemmaksi....toivottavasti osuin siis alunperin oikeaan.


40+5


Lilypie Maternity tickers

4 comments:

Karol said...

Tsemppiä! Aina kun huomaa uuden postauksen niin itekin kattoo, että onkohan jo poika syntynyt :) Eiköhän hän vielä ilmesty ihan yllättäen!

miia said...

Tsemppiä isosti viimeisiin päiviin ison masun kanssa!! Väistämättä se synnytys pian alkaa tavalla tai toisella :)

Annelie said...

Hui! Jännät paikat...;) Jaksamista kovasti loppupäiviin!

Pihla said...

Jännittävää kertakaikkiaan! Sinulle on tunnustus blogissani. Blogisi on muuten ainut odotusblogi, joka saa minut hyvälle tuulelle :)